Słupski Konkurs Robotyki RobotS

PATRONI i SPONSORZY

sponsor - Łebskie Klocki    

PATRONI MEDIALNI

​ 

Witamy na stronie Słupskiego Konkursu Robotyki

RobotS

 

 

Dnia 26 kwietnia 2018 roku w Słupskim „Elektryku” odbył się Słupski Konkurs Robotyki RobotS to już czwarta edycja tego konkursu.

Celem konkursu robotyki jest oprócz propagowania nauki robotyki i programowania stymulowanie aktywności młodzieży uzdolnionej, rozwijanie umiejętności konstruowania, myślenia przestrzennego, wyłanianie talentów i wspieranie uczniów uzdolnionych w rozwijaniu ich zainteresowań, wzmacnianie umiejętności efektywnej współpracy, możliwość wykorzystania wiedzy teoretycznej w praktyce, kształtowanie umiejętności samodzielnego zdobywania i rozszerzania wiedzy technicznej, propagowanie zasad fair play rozwijanie i pobudzanie pasji i radości z wykonywanych rzeczy oraz odpowiedzialności - czyli niezbędnych kompetencji młodego człowieka i przyszłego inżyniera.

W tegorocznych zawodach startowało 50 zawodników prezentując 60 różnych robotów. Zawodnikami byli uczniowie z dziesięciu słupskich szkół, gościliśmy również szkołę podstawową z Malechowa. Z tym roku uczestnicy mogli wystartować w siedmiu różnych konkurencjach. Część z konkurencji była przeznaczona specjalnie dla najmłodszych zawodników ze szkół podstawowych (Juniorbot, Juniordragster i Freestyle), w pozostałych (Lego Sumo, Lego Linefollower, Minisumo, Linefollower) mogli wystartować zawodnicy w każdym wieku. Roboty były zbudowane ze specjalnych edukacyjnych zestawów LEGO Mindstorms® , LEGO WEDO® oraz samodzielnie skonstruowane roboty oparte o podzespoły ARDUINO i inne platformy. Zaprojektowane roboty musiały zmierzyć się między innymi z przejściem na odnóżach (krocząc) na czas, wyścigami przypominającymi pojazdy wyścigowe „dragster”, walkami sumo na ringu czy najszybszym przejazdem po wyznaczonej linii. Uczestnicy mogli sprawdzić swoje umiejętności praktyczne, zdobyć nowe doświadczenia, wymienić się swoją praktyczną wiedzą oraz rozwijać swoje zainteresowania. Zawodnicy pokazali wysoki poziom umiejętności w dziedzinie robotyki oraz programowania – każdego robota oprócz zaprojektowania i skonstruowania musieli bowiem zaprogramować i jeszcze odpowiednio wystartować i zaprezentowaćNa zwycięzców czekały nagrody, dyplomy oraz statuetki ufundowane przez sponsorów.

 

tabela z wynikami zwycięzców w każdej z kategorii:

 

szkoła

imię i nazwisko

zawodnika

typ platformy robota

wybrana

konkurencja

miejsce

Roboludek Team

Mieszko Natkaniec

Lego Mindstorms

Freestyle

1

Roboludek Team

Maria Juśkiewicz

Lego Mindstorms

Freestyle

2

Roboludek Team

Michał Warkocki

Lego Mindstorms

Freestyle

3

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 Słupsk

Jakub Ratkowski

Lego Mindstorms

LEGO LineFollower

1

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 Słupsk

Joanna Dudys

Lego Mindstorms

LEGO LineFollower

2

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 Słupsk

Maciej Kwiatkowski

Lego Mindstorms

LEGO LineFollower

3

Roboludek Team

Amelia Kuś

Lego WeDo

JuniorBot

1

Roboludek Team

Maria Widzisz

Lego WeDo

JuniorBot

2

Roboludek Team

Patryk Roszkowski

Lego WeDo

JuniorBot

3

Szkoła Podstawowa w Malechowie

Szymon Żurowski

Lego Mindstorms

LEGO Sumo

1

Szkoła Podstawowa w Malechowie

Jarosław Poborski

Lego Mindstorms

LEGO Sumo

2

Szkoła Podstawowa w Malechowie

Julia Poborska

Lego Mindstorms

LEGO Sumo

3

Roboludek Team

Aleksander Mazurkiewicz

Lego Mindstorms

JUNIORDRAGSTER 

1

Roboludek Team

Wiktor Czaja

Lego Mindstorms

JUNIORDRAGSTER 

2

Szkoła Podstawowa nr 3 w Słupsku

Adam Nowak

LegoBoost

JUNIORDRAGSTER 

3

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 Słupsk

Patryk Anioł

Arduino

LineFollower

1

II Liceum Ogólnokształcące Słupsk

Paweł Perechuda

Arduino

LineFollower

2

Coolturka

Maciej Szok

Arduino

LineFollower

3

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 Słupsk

Patryk Anioł

Arduino

Minisumo

1

II Liceum Ogólnokształcące Słupsk

Kacper Ochnik

Arduino

Minisumo

2

II Liceum Ogólnokształcące Słupsk

Paweł Perechuda

Arduino

Minisumo

3

 

Gryf24.pl

Dziękujemy sponsorom: Firmie Eduroom ze Słupska, Firmie Discovery Park z Łeby, Firmie Śrubex z Bolesławic, oraz Akademii Pomorskiej w Słupsku i patronom medialnym GP24.pl, Gryf24.pl, Forbot.pl oraz TV Słupsk w sieci Vectra.

 

Zapraszamy na IV Słupski Konkurs Robotyki ROBOTS pod patronatem Prezydenta Miasta Słupska oraz fundacji ALE Nauczanie- organizatora Ogólnopolskiego Konkursu Robotyki. Patronem medialnym wydarzenia jest ogólnopolski blog FORBOT.pl.

Konkurs polega na zbudowaniu z zestawu LEGO® Mindstorms RCX, NXT lub EV3, Lego WeDo®, Lego BOOST® lub przy użyciu innych platform (np. na podzespołach Arduino) własnego robota oraz zaprogramowaniu go do wykonywania określonych dalej zadań.

Konkurs jest przeznaczony dla uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych z miasta Słupska i okolic.

 

Celem konkursu jest:

  • Promowanie w słupskich szkołach robotyki.
  • Propagowanie nauki zasad algorytmiki i programowania.
  • Stymulowanie aktywności dzieci i młodzieży.
  • Rozwijanie umiejętności konstruowania, myślenia przestrzennego.
  • Wyłanianie talentów i wspieranie uczniów uzdolnionych w rozwijaniu ich zainteresowań.
  • Wzmacnianie umiejętności efektywnej współpracy w grupie.
  • Możliwość wykorzystania wiedzy teoretycznej w praktyce.
  • Kształtowanie umiejętności samodzielnego zdobywania i rozszerzania wiedzy technicznej.
  • Stwarzanie nauczycielom warunków do twórczej pracy z młodzieżą.
  • Propagowanie zasad fair play.

Konkurs odbędzie się dnia 26 kwietnia 2018 roku, szczegółowy harmonogram oraz wszelkie informacje dostępne będą na stronie internetowej konkursu.

 

Harmonogram zawodów w dniu 26.04.2018 r.

 

  1. 9.00 – 9.55 Rejestracja drużyn (akredytacja)
  2. 9.55 – 10.00 Uroczyste rozpoczęcie zawodów
  3. 10.00 – Konkurencje LINEFOLLOWER, LEGO SUMO, JUNIORBOT, FREESTYLE
  4. 10.30 – Konkurencja JUNIORDRAGSTER
  5. 11.00 – Konkurencja LINEFOLLOWER LEGO, MINISUMO
  6. 12.30 – Wręczenie nagród w konkurencjach JUNIORBOT, JUNIORDRAGSTER, FREESTYLE
  7. 13.30 – Przerwa techniczna po zakończeniu rozrgywek
  8. 14.00 – Wręczenie nagród i zakończenie konkursu

 

Ze względu na specyfikę konkursu godziny rozpoczęcia konkurencji i wręczenia nagród są orientacyjne

 

LISTA ZAWODNIKÓW  Proszę zweryfikować swoje zgłoszenia i w razie nieścisłości o kontakt.

 

REGULAMIN KONKURSU

W tym roku zawodnicy będą rywalizować w 7 konkurencjach:

I. LINEFOLLOWER

II. LEGO LINEFOLLOWER

III. LEGO SUMO

IV. MINISUMO

V. FREESTYLE

VI. JUNIORBOT

VII. JUNIORDRAGSTER 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ARCHIWUM 

rok 2017

W dniu 26 kwietnia w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Słupsku odbył się III Słupski Dzień Komputerowy SDK. Wydarzenie odbywa się pod patronatem Prezydenta Miasta Słupska oraz programu Mistrzowie Kodowania. W tym roku gościło u nas aż 160 uczestników i ok. 200 gości, którzy kibicowali zawodnikom.

W konkursie robotyki wzięły udział 34 osoby z 14 szkół ze Słupska i okolic. Uczestnicy startowali w 5 różnych konkurencjach podzielonych jeszcze na kategorie wiekowe i kategorie związane z różnorodnością podzespołów robotów. Roboty były zbudowane ze specjalnych edukacyjnych zestawów LEGO Mindstorms ® EDUCATION , LEGO WEDO® EDUCATION  oraz samodzielnie skonstruowane roboty oparte o podzespoły elektroniczne ARDUINO. Dla najmłodszych uczestników ze szkół podstawowych została przygotowana specjalna konkurencja JUNIORBOT, w której robot zaprojektowany i zbudowany przez uczniów musiał pokonać wyznaczoną trasę w najkrótszym czasie - trudność polegała na tym, że nie mógł poruszać się na obrotowych kołach ani gąsienicach. Pierwsze miejsce zajął Alan Drojnam z Roboludka z robotem z LEGO WEDO 2.0.  Z LEGO Mindstorms najszybszego robota zbudował Sebastian Schab z Miejskiego Koła Robotyki.

Kategorie dla uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych są znane z zawodów ogólnopolskich to odpowiednio SUMO, MINISUMO, LINEFOLLOWER oraz FREESTYLE. Uczestnicy pokazali wysoki poziom umiejętności praktycznych w dziedzinie robotyki,  a roboty przez nich zaprogramowane świetnie radziły sobie z kolejnymi konkurencjami. Najtrudniejszą konkurencją okazała się jazda robota po wyznaczonej linii (LINEFOLLOWER), najlepiej z tym zadaniem poradził sobie robot zbudowany przez Jakuba Ratkowskiego zdobywając pierwsze miejsce ze szkół ponadgimnazjalnych oraz robot drużyny Miejskiego Koła Robotyki w Słupsku w składzie Maciej Szok i Jan Krawczyk ze szkół gimnazjalnych.

W kategorii walk robotów SUMO z gimnazjum najlepsi okazali się zawodnicy Karol Jaremczak i Kacper Ochnik z klasy 3 ZSO2 natomiast ze szkół ponadgimnazjalnych pierwsze miejsce wywalczył robot zbudowany przez uczniów pierwszej klasy ZSP nr 1 Michała Iwańskiego i Jakuba Klentaka.

W kategorii MINISUMO (walki minirobotów zbudowanych z podzespołów ARDUINO) pierwsze miejsce zdobył Jakub Gumowski z klasy 2 ZSP nr 1 w Słupsku.

W kategorii FREESTYLE uczestnicy zaprogramowali i zbudowali robota kosiarkę, która autonomicznie poruszała się po wyznaczonym do koszenia polu oraz autonomicznie parkujący w „kopertę” samochód – oba roboty wykonane były z LEGO MINDSTORM i wymagały od uczniów rozwiązania wielu problemów programistycznych i inżynierskich. Ostatecznie wygrał samochód z „asystentem parkowania” wykonany przez uczniów klasy drugiej Patryka Matisa i Michała Huberta z ZSP nr 1 w Słupsku

Wszyscy uczestnicy otrzymali nagrody ufundowane przez Młodzieżową Radę Miasta Słupska, Łebskie Klocki Discovery Park, Akademię Pomorską w Słupsku, Roboludek,  MCDonald, MK Bowling, Fotojoker,  ENERGA-OPERATOR SA, Kaliop i Mistrzów Kodowania.

 

Konkurs w tym roku odbędzie się w dniu 26.04.2017 r. (środa) w siedzibie naszej szkoły

Do konkursu zapraszamy uczniów szkół podstawowych w konkurencji „juniorbot” oraz

uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych w pozostałych konkurencjach. 

Zapraszamy szkoły ze Słupska i okolic ;)

 

HARMONOGRAM KONKURSU ROBOTS W DNIU 26-04.2017 r.

 

9.00 - 9.30      rejestracja uczestników sala gimnastyczna

9.30               rozpoczęcie imprezy, oficjalne przywitanie gości.

9.45               ustalenie kolejności startów zawodników i rozpoczęcie rozgrywek, (starci zawodnicy RobotS w tym czasie będą mogli dostosować programy robotów do warunków zewnętrznych.

09.45 – 10.30 konkurencja juniorbot, po której nastąpi wręczenie nagród zwycięzcom (szkoły

                     podstawowe)

10.30-            linefollower, sumo, minisumo, freestyle

12:00-12:45    Wykład „Wpływ gier komputerowych na zdrowie” – dr Łukasz Androsiuk  AULA

13.00-14.00    Wykład prowadzony przez Pana Jakuba Bilskiego z firmy Kaliop

14.30             zakończenie konkursu, wręczenie nagród

KONKURS Z ROKU 2016

W dniu 14.04.2016 r. w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Słupsku odbyła się druga edycja Słupskiego Dnia Komputerowego  oraz druga edycja Słupskiego Konkursu Robotyki „RobotS”. W tym roku do zawodów robotyki zgłosiło się 11 słupskich szkół w tym 6 szkół podstawowych, łącznie startowało 38 uczestników, którzy rywalizowali ze sobą w rozgrywkach podzielonych na kategorie. Roboty były zbudowane ze specjalnych edukacyjnych zestawów LEGO Mindstorms ® , LEGO WEDO®  oraz samodzielnie skonstruowane roboty oparte o podzespoły elektroniczne ARDUINO. Dla najmłodszych uczestników specjalnie przygotowaliśmy kategorię JUNIORBOT, w której robot zaprojektowany i zbudowany przez uczniów musiał pokonać wyznaczoną trasę w najkrótszym czasie - trudność polegała na tym, że nie mógł poruszać się na obrotowych kołach. Najszybszego robota zbudowała i zaprogramowała drużyna z Miejskiego Koła Robotyki w składzie Sebastian Schab kl.5, Mikołaj Zdunek kl.5, Artur Kowalczyk kl.5 Kategorie dla uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych są znane z zawodów ogólnopolskich to odpowiednio SUMO, MINISUMO, LINEFOLLOWER oraz FREESTYLE. Uczestnicy pokazali wysoki poziom umiejętności praktycznych w dziedzinie robotyki,  a roboty przez nich zaprogramowane świetnie radziły sobie z kolejnymi konkurencjami . Na szczególną uwagę zasłużyli sobie uczniowie ZSP nr 1 w Słupsku Jędrzej Sibiński kl.1 i Jakub Ratkowski kl.1, którzy samodzielnie zaprojektowali, skonstruowali i zaprogramowali robotyczną dłoń – zdobyli największą liczbę punktów od sędziów w kategorii FREESTYLE. Najlepszego robota SUMO zaprojektowali uczniowie z ZSO nr 2 ze Słupska, z konkurencją LINEFOLLOWER jazdą po wyznaczonej linii na czas najlepiej poradził sobie robot zbudowany przez ucznia ZSP nr 1 w Słupsku.

Celem konkursu robotyki jest oprócz propagowania nauki zasad algorytmiki stymulowanie aktywności młodzieży uzdolnionej, rozwijanie umiejętności konstruowania, myślenia przestrzennego, wyłanianie talentów i wspieranie uczniów uzdolnionych w rozwijaniu ich zainteresowań, wzmacnianie umiejętności efektywnej współpracy, możliwość wykorzystania wiedzy teoretycznej w praktyce, kształtowanie umiejętności samodzielnego zdobywania i rozszerzania wiedzy technicznej, propagowanie zasad fair play czyli niezbędnych kompetencji młodego człowieka i przyszłego inżyniera.

WYNIKI W POSZCZEGÓLNYCH KATEGORIACH:

MIEJSCE

KATEGORIA SUMO

I

SITO ERATOSTENESA z Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Słupsku w składzie Tomasz Jankowski kl.3, Łukasz Statkiewicz kl.3, Michał Cabański kl.3

II

TEAM JPz  Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Słupsku w składzie Olgierd Poboży kl.3, Maciej Jarystow kl.3

III

MECHA TEAM z Zespołu Szkół Mechanicznych i Logistycznych w Słupsku w składzie Kamil Woźnicki, kl.1 Janusz Pierzchalski, kl.1

   

MIEJSCE

KATEGORIA LineFollower

I

GAZDA  z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Słupsku w składzie Jakub Gazda kl.3

II

DROZD z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Słupsku w składzie Cezary Drozd kl.3

III

SITO ERATOSTENESA z Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Słupsku w składzie Tomasz Jankowski kl.3, Łukasz Statkiewicz kl.3, Michał Cabański kl.3

   

MIEJSCE

KATEGORIA FreeStyle

I

SumoBoys z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Słupsku w składzie Jędrzej Sibiński kl.1, Jakub Ratkowski kl.1

II

TYLKO_ARDUINO z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Słupsku w składzie Marcin Żmuda-Trzebiatowski, kl.I, Patryk Matis, kl.I

III

MechaTeam z Zespołu Szkół Mechanicznych i Logistycznych w Słupsku w składzie Kamil Woźnicki, kl.1 Janusz Pierzchalski, kl.1

   

MIEJSCE

KATEGORIA Arduino LineFollower

I

ABC z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Słupsku w składzie Jakub Gumowski, klasa I

II

Pasztet z Zająca Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Słupsku w składzie Olgierd Kowalczyk kl3, Konrad Zawora kl3,

 

 

MIEJSCE

KATEGORIA MiniSumo

I

ABC z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Słupsku w składzie Jakub Gumowski, klasa I

II

Pasztet z Zająca z Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Słupsku w składzie Olgierd Kowalczyk kl3, Konrad Zawora kl3,

   

MIEJSCE

KATEGORIA Juniorbot - Szkoły Podstawowe

I

SAM Club z Miejskiego Koła Robotyki w składzie Sebastian Schab kl.5, Mikołaj Zdunek kl.5, Artur Kowalczyk kl.5

II

Roboludek_TEAM ze Szkoły Podstawowej w Gogolewie w składzie Michał Warkocki kl.3

III

Roboludek_TEAM z Pierwszej Społecznej Szkoły Podstawowej w Słupsku w składzie Mieszko Natkaniec kl.2

 

 

Gratulujemy zwycięzcom i dziękujemy za świetną zabawę i naukę ;)

 

 

 

 

HARMONOGRAM KONKURSU W DNIU 14-04.2016 r.

9.30 - 9.55 - rejestracja uczestników

9.55 - 10.00 - uroczyste rozpoczęcie imprezy

10.00 - rozpoczęcie rozgrywek

w kolejności:

1. juniorbot po której nastąpi wręczenie nagród zwycięzcom (szkoły podstawowe)

2. linefollower

3. sumo, minisumo

4. freestyle

12.00 - sesja nt. bezpieczeństwa w sieci Internet (Szkoła Policji w Słupsku)

14.00 - przewidywana godz. zakończenia konkursu 

14.05 - sesja nt. bezpieczeństwa w sieci Internet - Daniel Jursza - INFOCITY

​14.30 - wręczenie nagród

14.45 - zakończenie konkursu

 

Konkurs w tym roku odbędzie się w dniu 14.04.2016 r. (czwartek) w siedzibie naszej szkoły

Do konkursu zapraszamy młodszych uczestników, uczniów szkół podstawowych – kategoria „juniorbot” ;)

W załącznikach znajduje się regulamin konkursu i zasady rozgrywek poszczególnych konkurencji.

 

 

Archiwum