Słupski Konkurs Robotyki RobotS

​ 

Witamy na stronie Słupskiego Konkursu Robotyki

RobotS

W dniu 26 kwietnia w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Słupsku odbył się III Słupski Dzień Komputerowy SDK. Wydarzenie odbywa się pod patronatem Prezydenta Miasta Słupska oraz programu Mistrzowie Kodowania. W tym roku gościło u nas aż 160 uczestników i ok. 200 gości, którzy kibicowali zawodnikom.

W konkursie robotyki wzięły udział 34 osoby z 14 szkół ze Słupska i okolic. Uczestnicy startowali w 5 różnych konkurencjach podzielonych jeszcze na kategorie wiekowe i kategorie związane z różnorodnością podzespołów robotów. Roboty były zbudowane ze specjalnych edukacyjnych zestawów LEGO Mindstorms ® EDUCATION , LEGO WEDO® EDUCATION  oraz samodzielnie skonstruowane roboty oparte o podzespoły elektroniczne ARDUINO. Dla najmłodszych uczestników ze szkół podstawowych została przygotowana specjalna konkurencja JUNIORBOT, w której robot zaprojektowany i zbudowany przez uczniów musiał pokonać wyznaczoną trasę w najkrótszym czasie - trudność polegała na tym, że nie mógł poruszać się na obrotowych kołach ani gąsienicach. Pierwsze miejsce zajął Alan Drojnam z Roboludka z robotem z LEGO WEDO 2.0.  Z LEGO Mindstorms najszybszego robota zbudował Sebastian Schab z Miejskiego Koła Robotyki.

Kategorie dla uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych są znane z zawodów ogólnopolskich to odpowiednio SUMO, MINISUMO, LINEFOLLOWER oraz FREESTYLE. Uczestnicy pokazali wysoki poziom umiejętności praktycznych w dziedzinie robotyki,  a roboty przez nich zaprogramowane świetnie radziły sobie z kolejnymi konkurencjami. Najtrudniejszą konkurencją okazała się jazda robota po wyznaczonej linii (LINEFOLLOWER), najlepiej z tym zadaniem poradził sobie robot zbudowany przez Jakuba Ratkowskiego zdobywając pierwsze miejsce ze szkół ponadgimnazjalnych oraz robot drużyny Miejskiego Koła Robotyki w Słupsku w składzie Maciej Szok i Jan Krawczyk ze szkół gimnazjalnych.

W kategorii walk robotów SUMO z gimnazjum najlepsi okazali się zawodnicy Karol Jaremczak i Kacper Ochnik z klasy 3 ZSO2 natomiast ze szkół ponadgimnazjalnych pierwsze miejsce wywalczył robot zbudowany przez uczniów pierwszej klasy ZSP nr 1 Michała Iwańskiego i Jakuba Klentaka.

W kategorii MINISUMO (walki minirobotów zbudowanych z podzespołów ARDUINO) pierwsze miejsce zdobył Jakub Gumowski z klasy 2 ZSP nr 1 w Słupsku.

W kategorii FREESTYLE uczestnicy zaprogramowali i zbudowali robota kosiarkę, która autonomicznie poruszała się po wyznaczonym do koszenia polu oraz autonomicznie parkujący w „kopertę” samochód – oba roboty wykonane były z LEGO MINDSTORM i wymagały od uczniów rozwiązania wielu problemów programistycznych i inżynierskich. Ostatecznie wygrał samochód z „asystentem parkowania” wykonany przez uczniów klasy drugiej Patryka Matisa i Michała Huberta z ZSP nr 1 w Słupsku

Wszyscy uczestnicy otrzymali nagrody ufundowane przez Młodzieżową Radę Miasta Słupska, Łebskie Klocki Discovery Park, Akademię Pomorską w Słupsku, Roboludek,  MCDonald, MK Bowling, Fotojoker,  ENERGA-OPERATOR SA, Kaliop i Mistrzów Kodowania.

 

Konkurs w tym roku odbędzie się w dniu 26.04.2017 r. (środa) w siedzibie naszej szkoły

Do konkursu zapraszamy uczniów szkół podstawowych w konkurencji „juniorbot” oraz

uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych w pozostałych konkurencjach. 

Zapraszamy szkoły ze Słupska i okolic ;)

 

HARMONOGRAM KONKURSU ROBOTS W DNIU 26-04.2017 r.

 

9.00 - 9.30      rejestracja uczestników sala gimnastyczna

9.30               rozpoczęcie imprezy, oficjalne przywitanie gości.

9.45               ustalenie kolejności startów zawodników i rozpoczęcie rozgrywek, (starci zawodnicy RobotS w tym czasie będą mogli dostosować programy robotów do warunków zewnętrznych.

09.45 – 10.30 konkurencja juniorbot, po której nastąpi wręczenie nagród zwycięzcom (szkoły

                     podstawowe)

10.30-            linefollower, sumo, minisumo, freestyle

12:00-12:45    Wykład „Wpływ gier komputerowych na zdrowie” – dr Łukasz Androsiuk  AULA

13.00-14.00    Wykład prowadzony przez Pana Jakuba Bilskiego z firmy Kaliop

14.30             zakończenie konkursu, wręczenie nagród

SESJA TESTOWA

W razie chęci uczestnictwa w sesji testowej przed zawodami prosimy o kontakt na maila mamazurkiewicz@op.pl (sesja możliwa w dniu 21.04. - piątek w godz. 10.00 - 12.00)

 

 

 

 

Termin rejestracji szkoły i drużyn mija dnia 24.03.2017 roku.  

Szkołę i drużynę może zarejestrować tylko opiekun (nauczyciel ze szkoły)

rejestracja odbywa się przy użyciu konta google.

REJESTRUJ SZKOŁĘ

 

REGULAMIN 2017

Konkurencje:

Konkurencja nr 1    LineFollower

Konkurencja nr 2    Sumo

Konkurencja nr 3    Minisumo

Konkurencja nr 4    FreeStyle

​Konkurencja nr 5 dla szkół podstawowych JuniorBot

 

 

 

ARCHIWUM 

KONKURS Z ROKU 2016

W dniu 14.04.2016 r. w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Słupsku odbyła się druga edycja Słupskiego Dnia Komputerowego  oraz druga edycja Słupskiego Konkursu Robotyki „RobotS”. W tym roku do zawodów robotyki zgłosiło się 11 słupskich szkół w tym 6 szkół podstawowych, łącznie startowało 38 uczestników, którzy rywalizowali ze sobą w rozgrywkach podzielonych na kategorie. Roboty były zbudowane ze specjalnych edukacyjnych zestawów LEGO Mindstorms ® , LEGO WEDO®  oraz samodzielnie skonstruowane roboty oparte o podzespoły elektroniczne ARDUINO. Dla najmłodszych uczestników specjalnie przygotowaliśmy kategorię JUNIORBOT, w której robot zaprojektowany i zbudowany przez uczniów musiał pokonać wyznaczoną trasę w najkrótszym czasie - trudność polegała na tym, że nie mógł poruszać się na obrotowych kołach. Najszybszego robota zbudowała i zaprogramowała drużyna z Miejskiego Koła Robotyki w składzie Sebastian Schab kl.5, Mikołaj Zdunek kl.5, Artur Kowalczyk kl.5 Kategorie dla uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych są znane z zawodów ogólnopolskich to odpowiednio SUMO, MINISUMO, LINEFOLLOWER oraz FREESTYLE. Uczestnicy pokazali wysoki poziom umiejętności praktycznych w dziedzinie robotyki,  a roboty przez nich zaprogramowane świetnie radziły sobie z kolejnymi konkurencjami . Na szczególną uwagę zasłużyli sobie uczniowie ZSP nr 1 w Słupsku Jędrzej Sibiński kl.1 i Jakub Ratkowski kl.1, którzy samodzielnie zaprojektowali, skonstruowali i zaprogramowali robotyczną dłoń – zdobyli największą liczbę punktów od sędziów w kategorii FREESTYLE. Najlepszego robota SUMO zaprojektowali uczniowie z ZSO nr 2 ze Słupska, z konkurencją LINEFOLLOWER jazdą po wyznaczonej linii na czas najlepiej poradził sobie robot zbudowany przez ucznia ZSP nr 1 w Słupsku.

Celem konkursu robotyki jest oprócz propagowania nauki zasad algorytmiki stymulowanie aktywności młodzieży uzdolnionej, rozwijanie umiejętności konstruowania, myślenia przestrzennego, wyłanianie talentów i wspieranie uczniów uzdolnionych w rozwijaniu ich zainteresowań, wzmacnianie umiejętności efektywnej współpracy, możliwość wykorzystania wiedzy teoretycznej w praktyce, kształtowanie umiejętności samodzielnego zdobywania i rozszerzania wiedzy technicznej, propagowanie zasad fair play czyli niezbędnych kompetencji młodego człowieka i przyszłego inżyniera.

WYNIKI W POSZCZEGÓLNYCH KATEGORIACH:

MIEJSCE

KATEGORIA SUMO

I

SITO ERATOSTENESA z Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Słupsku w składzie Tomasz Jankowski kl.3, Łukasz Statkiewicz kl.3, Michał Cabański kl.3

II

TEAM JPz  Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Słupsku w składzie Olgierd Poboży kl.3, Maciej Jarystow kl.3

III

MECHA TEAM z Zespołu Szkół Mechanicznych i Logistycznych w Słupsku w składzie Kamil Woźnicki, kl.1 Janusz Pierzchalski, kl.1

   

MIEJSCE

KATEGORIA LineFollower

I

GAZDA  z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Słupsku w składzie Jakub Gazda kl.3

II

DROZD z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Słupsku w składzie Cezary Drozd kl.3

III

SITO ERATOSTENESA z Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Słupsku w składzie Tomasz Jankowski kl.3, Łukasz Statkiewicz kl.3, Michał Cabański kl.3

   

MIEJSCE

KATEGORIA FreeStyle

I

SumoBoys z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Słupsku w składzie Jędrzej Sibiński kl.1, Jakub Ratkowski kl.1

II

TYLKO_ARDUINO z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Słupsku w składzie Marcin Żmuda-Trzebiatowski, kl.I, Patryk Matis, kl.I

III

MechaTeam z Zespołu Szkół Mechanicznych i Logistycznych w Słupsku w składzie Kamil Woźnicki, kl.1 Janusz Pierzchalski, kl.1

   

MIEJSCE

KATEGORIA Arduino LineFollower

I

ABC z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Słupsku w składzie Jakub Gumowski, klasa I

II

Pasztet z Zająca Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Słupsku w składzie Olgierd Kowalczyk kl3, Konrad Zawora kl3,

 

 

MIEJSCE

KATEGORIA MiniSumo

I

ABC z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Słupsku w składzie Jakub Gumowski, klasa I

II

Pasztet z Zająca z Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Słupsku w składzie Olgierd Kowalczyk kl3, Konrad Zawora kl3,

   

MIEJSCE

KATEGORIA Juniorbot - Szkoły Podstawowe

I

SAM Club z Miejskiego Koła Robotyki w składzie Sebastian Schab kl.5, Mikołaj Zdunek kl.5, Artur Kowalczyk kl.5

II

Roboludek_TEAM ze Szkoły Podstawowej w Gogolewie w składzie Michał Warkocki kl.3

III

Roboludek_TEAM z Pierwszej Społecznej Szkoły Podstawowej w Słupsku w składzie Mieszko Natkaniec kl.2

 

 

Gratulujemy zwycięzcom i dziękujemy za świetną zabawę i naukę ;)

 

 

 

 

HARMONOGRAM KONKURSU W DNIU 14-04.2016 r.

9.30 - 9.55 - rejestracja uczestników

9.55 - 10.00 - uroczyste rozpoczęcie imprezy

10.00 - rozpoczęcie rozgrywek

w kolejności:

1. juniorbot po której nastąpi wręczenie nagród zwycięzcom (szkoły podstawowe)

2. linefollower

3. sumo, minisumo

4. freestyle

12.00 - sesja nt. bezpieczeństwa w sieci Internet (Szkoła Policji w Słupsku)

14.00 - przewidywana godz. zakończenia konkursu 

14.05 - sesja nt. bezpieczeństwa w sieci Internet - Daniel Jursza - INFOCITY

​14.30 - wręczenie nagród

14.45 - zakończenie konkursu

 

 

​SESJE TESTOWE

W dniu 05.04.2016 r. (wtorek) w godz. 14.30 - 16.00  w sali 306 w ZSP nr 1 w Słupsku odbędzie się sesja testowa dla konkurencji

SUMO, minisumo, LINEFOLLOWER, FREESTYLE.

Zapraszamy serdecznie zgłoszone drużyny.

(sesja testowa jest nieobowiązkowa)

 

 

Konkurs w tym roku odbędzie się w dniu 14.04.2016 r. (czwartek) w siedzibie naszej szkoły

Do konkursu zapraszamy młodszych uczestników, uczniów szkół podstawowych – kategoria „juniorbot” ;)

W załącznikach znajduje się regulamin konkursu i zasady rozgrywek poszczególnych konkurencji.

 

Termin rejestracji szkoły i drużyn mija dnia 18.03.2016 roku. - drużynę może zarejestrować opiekun (nauczyciel ze szkoły)

formularz rejestracji szkoły i drużyny

 

Archiwum

Image: