Słupski Dzień Komputerowy

W dniu 26 kwietnia w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Słupsku odbył się III Słupski Dzień Komputerowy SDK. Wydarzenie odbywa się pod patronatem Prezydenta Miasta Słupska oraz programu Mistrzowie Kodowania. W tym roku gościło u nas aż 160 uczestników i ok. 200 gości, którzy kibicowali zawodnikom.

W konkursie robotyki wzięły udział 34 osoby z 14 szkół ze Słupska i okolic. Uczestnicy startowali w 5 różnych konkurencjach podzielonych na kategorie wiekowe i kategorie związane z różnorodnością podzespołów robotów. Roboty były zbudowane ze specjalnych edukacyjnych zestawów LEGO Mindstorms ® EDUCATION , LEGO WEDO® EDUCATION  oraz samodzielnie skonstruowane roboty oparte o podzespoły elektroniczne ARDUINO. Dla najmłodszych uczestników ze szkół podstawowych została przygotowana specjalna konkurencja JUNIORBOT, w której robot zaprojektowany i zbudowany przez uczniów musiał pokonać wyznaczoną trasę w najkrótszym czasie - trudność polegała na tym, że nie mógł poruszać się na obrotowych kołach ani gąsienicach. Pierwsze miejsce zajął Alan Drojnam z Roboludka z robotem z LEGO WEDO 2.0.  Z LEGO Mindstorms najszybszego robota zbudował Sebastian Schab z Miejskiego Koła Robotyki.

Kategorie dla uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych są znane z zawodów ogólnopolskich to odpowiednio SUMO, MINISUMO, LINEFOLLOWER oraz FREESTYLE. Uczestnicy pokazali wysoki poziom umiejętności praktycznych w dziedzinie robotyki,  a roboty przez nich zaprogramowane świetnie radziły sobie z kolejnymi konkurencjami. Najtrudniejszą konkurencją okazała się jazda robota po wyznaczonej linii (LINEFOLLOWER), najlepiej z tym zadaniem poradził sobie robot zbudowany przez Jakuba Ratkowskiego zdobywając pierwsze miejsce ze szkół ponadgimnazjalnych oraz robot drużyny Miejskiego Koła Robotyki w Słupsku w składzie Maciej Szok i Jan Krawczyk ze szkół gimnazjalnych.

W kategorii walk robotów SUMO z gimnazjum najlepsi okazali się zawodnicy Karol Jaremczak i Kacper Ochnik z klasy 3 ZSO2 natomiast ze szkół ponadgimnazjalnych pierwsze miejsce wywalczył robot zbudowany przez uczniów pierwszej klasy ZSP nr 1 Michała Iwańskiego i Jakuba Klentaka.

W kategorii MINISUMO (walki minirobotów zbudowanych z podzespołów ARDUINO) pierwsze miejsce zdobył Jakub Gumowski z klasy 2 ZSP nr 1 w Słupsku.

W kategorii FREESTYLE uczestnicy zaprogramowali i zbudowali robota kosiarkę, która autonomicznie poruszała się po wyznaczonym do koszenia polu oraz autonomicznie parkujący w „kopertę” samochód – obydwa roboty wykonane były z LEGO MINDSTORM i wymagały od uczniów rozwiązania wielu problemów programistycznych i inżynierskich. Ostatecznie wygrał samochód z „asystentem parkowania” wykonany przez uczniów klasy drugiej Patryka Matisa i Michała Huberta z ZSP nr 1 w Słupsku.

 

W rozgrywkach e-sportowych brało udział stu sześciu zawodników, którzy rywalizowali w takich kategoriach jak :

Counter-Strike: Global Offenisve , League Of Legends, Hearthstone oraz Fifa 17. W przypadku CS'a i LOL'a była to rozgrywka drużynowa zaś w pozostałych indywidualna. Po ciężkich bojach na pierwszych miejscach uplasowali się odpowiednio w:

Counter Strike: drużyna o nazwie Kurczak Sqaaa w składzie Jakub Przedpełski,  Sebastian Pieczora, Łukasz Krasucki, Michał Dolny,  Szymon Matyjasik z Gimnazjum nr 5 imienia Sejmu Polskiego w Słupsku,

League Of Legends: drużyna o nazwie  AnGeTe w składzie: Filip Bednarek, Bartosz Słomka, Kamil Seńko, Wojtek Czerski, Mikołaj Zając z Gimnazjum im. gen. Mariusza Zaruskiego w Ustce

FIFA 17 Paweł Fabich z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Słupsku

Hearthstone Szymon Walkowiak z I Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Krzywoustego w Słupsku

 

W konkursie programowania SDK_SCRATCH odbywającym się pod patronatem Mistrzów Kodowania w fazie eliminacji wzięło udział 40 uczniów z 9 słupskich szkół gimnazjalnych i podstawowych.  Każda drużyna przygotowała aplikację wykonaną zgodnie z ustalonym wcześniej i wybranym tematem odpowiednio w trzech kategoriach wiekowych klasy 1-3 SP, 4-6 SP oraz gimnazjum, do finału zakwalifikowało się 20 uczestników (12 drużyn). Programy wykonane przez młodych programistów okazały się bardzo ciekawe, wiele z napisanych programów miało użyteczne funkcje, niektóre gry po „kosmetycznym liftingu” mogłyby znaleźć swoje miejsce w sklepie Play lub Microsoft. Podczas finału uczniowie odpowiadali na pytania dotyczące swojego projektu oraz został rozegrany quiz wiedzy ze SCRATCH. Uczestnicy wzorowo odpowiadali na pytania, a w trzech przypadkach musiała odbyć się dogrywka ze względu na bardzo wyrównany poziom. To dowód na to, że już od najmłodszych lat można i warto zaczynać swoją przygodę z programowaniem i algorytmiką a słupskie szkoły są wzorowym tego przykładem.

W klasach 1-3 pierwsze miejsce zdobył Jan Prawdzik ze Szkoły Podstawowej Ziarno.

W klasach 4-6 po dogrywce na pierwszym miejscu uplasowała się drużyna Programistów ze Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 10 w składzie Piotr Cywiński, Piotr Czupajło, Filip Wolski.

W gimnazjum pierwsze miejsce należało do drużyny DreamTeam z Gimnazjum nr 2 w składzie Kordian Dziwisz, Jakub Tomas, Jakub Wójcik

 

Wszyscy uczestnicy otrzymali nagrody ufundowane przez Młodzieżową Radę Miasta Słupska, Łebskie Klocki Discovery Park, Akademię Pomorską w Słupsku, Roboludek,  MCDonald, MK Bowling, Fotojoker, Kaliop i Mistrzów Kodowania.

 

Wszystkim uczestnikom, opiekunom i gościom dziękujemy za przybycie, a zwycięzcom gratulujemy i życzymy wielu sukcesów.

GRYF24.pl 

Dziękujemy patronom medialnym GP24, TV Słupsk Obserwator

Fotogaleria >>>

Zapraszamy za rok ;)